facebook_pixel

Jędrne pośladki, płaski brzuch, talia osy | Przepis na idealną sylwetkę z ACAI

Co dodać do naszej diety, aby przyśpieszyć spalanie tłuszczu, podnieść, wyrzeźbić pośladki i sylwetkę?

Borówki i jagody acai są nie tylko smaczne, są też bardzo dobre dla naszego zdrowia.

Zawierają niewiele kalorii, mają mnóstwo witamin oraz potężnych antyoksydantów, które pomogą pomóc ci z ogólnym zdrowiem i samopoczuciem.

Korzyści z jedzenia borówek

 Jeśli chodzi o tak zwane „superjedzenie”, borówki są chyba najpopularniejszymi z nich. Mają bardzo mało kalorii, mogą stać się przepyszną przekąską w trakcie dnia albo zostać użytymi do koktajlu czy smoothie.

Bogate w minerały

 Borówki oraz tabletki acai są pełne różnych mikroelementów, których potrzebujemy w celu naturalnego wspierania naszego organizmu. Chociaż bardzo małe, są zarazem niezwykle wartościowym źródłem pod względem uzupełniania potrzeb organizmu na odżywcze składniki.

Jedna szklanka borówek (około 150 gram) zawiera aż jedną czwartą naszego dziennego zapotrzebowania na witaminę C oraz jedną trzecią na witaminę K. O ich genialnym zastosowaniu możesz przeczytać w dalszej części tego artykułu.

Niskokaloryczne

Jedna szklanka borówek zawiera tylko osiemdziesiąt cztery kalorie, a składa się w 85% wyłącznie z wody. To świetny wynik jak na tak dużą ilość. Są one również świetnym uzupełnieniem diety nisko węglowodanowej (np. diety Atkinsa), bowiem w szklance znajduje się tylko 15 gram węglowodanów. Co więcej, świetnie radzą sobie też z ograniczaniem łaknienia.

Zawierają przeciwutleniacze

 Borówka to istna królowa przeciwutleniaczy. Porównując ją z innymi produktami spożywczymi, nie ma ona po prostu sobie równych. Chronią nasze ciało przed wolnymi rodnikami (niestabilnymi cząsteczkami, które sprawiają, że szybciej się starzejemy; co więcej, mogą one powodować raka!). Borówka nie ma żadnych konkurentów wśród owoców i warzyw jeśli chodzi o działanie antyoksydacyjne. Zawiera ona w szczególności flawonoidy, należące do szerokiej grupy polifenoli.

BONUS: Badania wykazały, że ze względu na przeciwutleniacze borówki są świetnym uzupełnieniem diety osób trenujących, ponieważ pomagają ograniczyć szkody związane z intensywnym wysiłkiem. Wspierają one również wzrost wydajności organizmu.

Ułatwiają pracę mózgu

 Badania na zwierzętach wykazały, że spożywanie borówek stymuluje tę część mózgu, która jest odpowiedzialna za inteligencję. Wpływają one na neurony, wspomagając przesył impulsów nerwowych. Badania wśród ludzi wykazały podobne rezultaty – istnieje spora szansa na to, że spożywanie jagód wspomaga pracę mózgu.

Korzyści z jedzenia jeżyn

Jeżyny są kolejnym wspaniałym owocem, które ma sporo zalet.

Dużo mikroelementów

 Może nie są nimi tak nasycone, jak borówki, jednakże jeżyny również zawierają sporą ilość witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Mają one także dużo błonnika pokarmowego.

Jeżyny są niskokaloryczne

 Podobnie jak borówki, te również mają stosunkowo niewiele kalorii. Sto gram jeżyn zawiera tylko czterdzieści trzy kalorie, a to mniej niż ich niebieskie siostry. Pół kilograma tego owocu zawiera ponad pięć gram błonnika, zbawiennego dla perystaltyki naszego układu pokarmowego. Jeżyny mają również ksylitol, który jest wchłaniany wolniej niż glukoza, a w konsekwencji nie podnosi tak wysoko poziomu cukru we krwi.

Mają mnóstwo witaminy C

 W stu gramach jeżyn mamy aż jedną trzecią dziennej zalecanej dawki witaminy C.

Bogate w inne witaminy

 Jeżyny są też źródłem takich witamin, jak witamina A, K i E.

Są źródłem minerałów

 Jeżyny same w sobie zawierają dużo minerałów, takich jak potas, manganian, magnez i miedź. Wszystkie cztery są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Korzyści z jedzenia czarnej porzeczki

Właściwości antyoksydacyjne

Porzeczki mają bardzo dużo utleniaczy, niemal najwięcej pośród wszystkich owoców.

Dużo witaminy C

 Podobnie jak borówki i jeżyny, porzeczki również zawierają mnóstwo witaminy C. Sto gramów tych owoców spełnia nasze zapotrzebowanie dzienne trzykrotnie. Zgadza się: trzykrotnie!

Zawierają żelazo

 Porzeczki mają relatywnie dużą ilość żelaza. Sto gram to około jednej piątej naszego dziennego zapotrzebowania. Żelazo jest niezbędne do produkcji czerwonych krwinek w naszym organizmie, wspomaga również metabolizm.

Łagodzą bóle stawów

Niektóre badania wykazują, że porzeczki mogą mieć zbawienne działanie na nasze stawy. Zawierają one bowiem sporą ilość kwasu gamma-linolenowego, który jest odmianą omega-6. Tym samym mogą zmniejszać stan zapalny w naszym organizmie.

Wspierają pracę serca

Porzeczki są bogate w potas, a co za tym idzie, obniżają ciśnienie krwi. Badania wykazują, że kwas gamma-linolenowy również się do tego przyczynia. Kwas ten pomaga także chronić komórki serca oraz sprawia, że płytki krwi nie zlepiają się ze sobą, a co za tym idzie – przeciwdziała udarom oraz zawałom.

Jagody acai

Na tę chwilę jagody acai są w szczególności lubiane przez entuzjastów fitness. Są one obecnie składnikami wielu diet oraz zdrowych produktów.

Korzyści z jedzenia jagód acai

Odchudzają 

Wiele badań wykazało, że jagody acai wspierają utratę wagi podczas odchudzania. Jedno z nich wykazało nawet, że owoce te pomagają obniżyć poziom tłuszczu w organizmie, aczkolwiek było ono przeprowadzane jedynie na owadach.

Odżywiają skórę

Jagody acai mają zbawienny wpływ dla zdrowia naszej skóry. Co za tym idzie, owoce te są teraz składnikiem wielu kosmetyków. Olej z acai jest świetną alternatywą dla sztucznych substancji, jakich pełno w drogeriach. Jedzenie jagód pomaga też na poprawienie wyglądu naszej skóry.

Wzmacniają odporność

Acai jagody są bardzo bogate w witaminę C, jak również kwas elagowy, co tworzy fantastycze połączenie, jeśli chodzi o pobudzanie układu odpornościowego. Zostało również wykazane, że kombinacja ta może hamować rozrost komórek rakowych. Dalsze badania wykażą dokładniej, jak prawdziwe jest to stwierdzenie, oraz jaki wpływ jagody acai wywierają na leczenie raka.

Wspomagają trawienie

Jedzenie jagód acai zwiększy pewność, że nasz układ pokarmowy pracuje poprawnie. Zawierają one dużo błonnika, który sam w sobie ułatwia trawienie.

Zwiększają energię

Owoce te sprawdzają się również doskonale jako dawka energetyczna. Badania wykazały, że przyjmowanie ekstraktu z jagód acai może prowadzić do zwiększenia ogólnego poziomu energii i wytrzymałości w naszym organizmie. Może również zwalczać zmęczenie, a także ból mięśni. To czyni je idealnymi dla każdego, kto szuka energii przed treningiem, albo chce właśnie ją odzyskać po takowym.

Korzyści z jedzenia żurawiny 

Żurawina to małe, czerwone owoce, zbierane w lecie. Zazwyczaj zjadamy je suszone, zamrożone albo podane w postaci soku.

Wspomagają twoje serce 

Jedno z badań sugeruje, że żurawina może zwiększać poziom HDL (lipoprotein o dużej gęstości), znanego również jako „dobry cholesterol”. Zmniejsza to wpływ LDL (lipoprotein o niskiej gęstości) przez analogię znanego jako „zły cholesterol”.

Zwiększają moc mózgu

Niektóre badania wykazują, że przeciwutleniacze i związki przeciwzapalne, które znajdują się w żurawinie, mogą chronić mózg przed zaburzeniami pamięci związanymi z wiekiem. Mogą również hamować utratę koordynacji ruchowej oraz innych dolegliwości z tym związanych.

Dbają o kondycję jamy ustnej

Badania sugerują, że zawarte w żurawinie proantocyjanidyny mogą zapobiec bakteriom, które atakują nasze zęby, a więc wspierają ochronę zdrowia jamy ustnej. Mogą mieć one również zbawienny wpływ na nasze dziąsła. Ważne jest, aby pamiętać, że chociaż żurawina wspiera naszą jamę ustną, to jednak powinniśmy być ostrożni w piciu dużej ilości soku z niej. Cukier zawarty w środku tak czy siak może niszczyć szkliwo.

Są bogatym źródłem witaminy C

Żurawina zawiera bardzo dużo witaminy C, a także takich witamin jak witamina E, A i B.

Co powinniśmy zapamiętać?

Owoce tego typu są bardzo zdrowe, chociaż nie jest to wiedza powszechna. Chociaż to borówki zawierają najwięcej antyoksydantów, wszystkie te drobne jagody powinny być przez nas spożywane, abyśmy mogli cieszyć się ich fantastycznym wpływem na nasze zdrowie.

Oczywiście, istnieje całe mnóstwo innych owoców tego typu, które powinniśmy jeść, nie tylko te zawarte w niniejszym artykule. Dodawajmy ich nieco do naszej diety!

Oceń wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This