facebook_pixel

Szybki powrót do bikini formy – czy potrzebujesz siłowni? Trening w domu, aerobik, HIIT ?

Dla tych, którzy nie ćwiczą regularnie i nie odpowiada im treningowa rutyna, perspektywa powrotu do ćwiczeń po świętach Bożego Narodzenia może być trudne jeszcze zanim w ogóle postawią stopę na siłowni.

Zaraz, ale kto powiedział, że to właśnie karnet na siłownię jest odpowiedzią?

Czasami, karnet ten wcale nie jest tym, czego właśnie potrzebujesz.

W czasie, gdy większość z tych, którzy nie przerywali ćwiczeń narzeka na tłumy ludzi pojawiających się na siłowni po Nowym Roku, część z kolei wychodzi z założenia, że samo przybycie tam w stroju sportowym załatwia sprawę. Niestety, to tak nie działa.

Zanim w ogóle zapiszesz się na siłownię, dobrym pomysłem jest najpierw zrobić sobie krótką ewaluację na temat tego, co w ogóle z niej wyniesiemy.

Korzyści to sprawa oczywista, ale nie wszystkie z nich są potrzebne akurat tobie.

Jeżeli to w ogóle możliwe, najlepiej jest wybrać plan treningu, który będzie ci odpowiadał w dłuższej perspektywie. Dlaczego tak? O wiele bardziej prawdopodobne jest, że będziesz się go trzymać po ustaleniu sobie konkretnego, długofalowego celu.

Kiedy już przychodzi co do czego, siłownia zapewnia ci wszelkie urządzenia pomocne do osiągnięcia tego, czego planujesz. Na tym się to jednak nie kończy – chyba, że planujesz po prostu nabrać masy mięśniowej, podnosząc ciężary.

Za chwilę do tego jeszcze przejdziemy. Jeśli chodzi o ogólny trening, taki sugerowany przez lekarza, wystarczą ćwiczenia typu kardio, joga i ćwiczenia wzmacniające, które mogą być wykonywane w dowolnym miejscu. W rzeczywistości, większość z wykonywanych treningów użytkownicy siłowni wykonują na matach samotnie.

To nasuwa ważne pytanie o miejsce, w którym ćwiczymy.

Siłownia oznacza nie tylko maty i urządzenia, ale także swoistą przestrzeń myślową, która kojarzy się z ćwiczeniami, miejsce, w którym możesz potrenować i odejść do domu. Po powrocie nie musisz martwić się tym, że powinnaś teraz zrobić trening.

Jeśli chodzi o sprzęt, jeśli masz odpowiednie środki i miejsce do umieszczenia go, możesz zrobić sobie miejsce do ćwiczeń w domu, oszczędzając sobie konieczności mozolnych wędrówek na siłownię.

Problem pojawia się jednak taki: czy potrafisz sobie wyobrazić siebie idącego z kuchni na ławeczkę do ćwiczeń w momencie, kiedy nie wymaga to od ciebie motywacji? Jeśli twój trening będzie w zasięgu ręki, możesz zbyt łatwo go porzucić.

Trening dotyczy zarówno zdrowia fizycznego, jak i psychicznego.

Siłownia ma przewagę nad domem w swoim społecznym aspekcie, ponieważ u siebie możemy czuć się nieco samotni. Jasne, nie będzie kolejek, nie będzie problemu z dostaniem się na ławkę, ale brak tej szczególnej atmosfery może osłabić twoją motywację.

Jeśli dochodzi do tego element konkurencji, współdzielenie przestrzeni i doświadczeń nawet z obcymi ludźmi może być bardzo korzystne.

W rzeczywistości możesz dostać szereg cennych wskazówek od osób będących na wyższym poziomie zaawansowania niż ty.

W końcu, choć może być to temat na osobną dyskusję, pojawia się pytanie, jak wiele możesz osiągnąć przychodząc na zajęcia fitness na siłownię. Wielu ludziom w cudowny sposób pomaga samo pokazanie, w jaki sposób ćwiczyć.

Reasumując, zanim zapiszesz się na siłownię (lub nie), poświęć chwilę, aby zastanowić się nad tym, co będzie dla ciebie dobre i co pomoże ci utrzymać motywację do działania. Cała reszta to już tylko intensywna praca.

Specjalnie dla Ciebie mega motywujące wideo:

 

Oceń wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This