facebook_pixel

7 skutecznych sposobów na odzyskanie motywacji do diety i treningów

W pewnym momencie życia każdej osoby, motywacja spada.

Pomimo największych wysiłków, po prostu nie możesz zmusić się, by założyć buty i zabrać się do ćwiczeń. Ale, jak wszyscy wiemy, trzymanie formy jest istotne dla zdrowego i zbalansowanego stylu życia. Oto nasze porady, jak nastroić się pozytywnie.

1. Odmowa to pierwszy krok

Mówi się, że pierwszym krokiem jest przyznanie się, że masz problem.

Jednak gdy mówimy o motywacji do treningu, zniszcz w sobie przekonanie o posiadaniu jakiegokolwiek problemu.

Zdarza się, że nie jesteś pewien, czy chce ci się dzisiaj ćwiczyć. Bez wątpienia znajdzie się wokół ciebie leniwy przyjaciel, kolega, czy ktoś z rodziny, kto jeszcze wesprze twoją decyzję o opuszczeniu treningu.

Udawaj, aż coś stanie się prawdą – wmawiaj sobie, że chcesz ćwiczyć, bądź swoim własnym motywatorem!

2. Zmień coś

Bardzo często ciągła rutyna sprawia, że treningi po prostu przestają nam się podobać.

  • Facebook
  • Google+
  • Pinterest

Spróbuj pokombinować z playlistą na odtwarzaczu lub pozwól sobie na zakup nowych ubrań na siłownię. Poczucie świeżości i pozytywne nuty być może są jedynym, czego potrzebujesz, by zmotywować się na nowo.

3. Uporządkuj swoją dietę

Jeżeli pozwalasz na to, że spada tobie cukier lub gdy jesteś zbyt głodny zanim przystępujesz do ćwiczeń, nie będziesz miał siły na więcej niż zwinięcie się w kłębek na sofie.

Zmień swój sposób odżywiania i upewnij się, że dostarczasz sobie wystarczającej energii w ciągu dnia, szczególnie zaraz przed treningiem. Jeśli czujesz, że musisz coś przekąsić – suszone kokosy, orzechy, czy batony owsiane będą świetnym wyborem.

4. Zaproś znajomego

Nawet jeśli zwykle wolisz trenować sam, zaproszenie do ćwiczeń znajomego może podnieść twoją motywację.

Po pierwsze, to oznacza, że zaplanowałeś coś z drugą osobą, a wtedy nie jest tak łatwo się wycofać i po prostu nie pojawić się na siłowni.

  • Facebook
  • Google+
  • Pinterest

Ponadto, może to pomóc złamać twoją rutynę i możesz poznać parę nowych porad lub sztuczek. Każdy ma swój własny system ciężarów, styl biegania i poziom wytrzymałości, więc poprzez dostosowanie się do czyjegoś tempa możesz trochę urozmaicić swój czas.

5. Spróbuj czegoś nowego

Mimo że wybranie się do lokalnego studia tańca lub na trening jogi jest czymś zupełnie innym niż twój dotychczasowy grafik na siłowni, może to zdziałać cuda. Nie tylko wytrąci cię z rutyny, ale pomoże pomóc w ćwiczeniu innych partii mięśni.

Gdy zauważysz, jak to wpłynęło na twoje umiejętności, wzmocnisz także swoją pewność siebie.

Tancerze na przykład często stają się bardzo sprawnymi bokserami lub piłkarzami. Jeżeli długo pracowałeś nad martwym ciągiem, systematycznie zwiększając ciężar, być może dojdziesz do wniosku, że twoja siła mogłaby zrobić z ciebie niezłego wioślarza.

6. Ustal nowy cel

Nic tak nie podnosi motywacji do treningu jak cele i terminy.

Wpisanie się na listę 10k, triatlon, czy nawet konkurs podnoszenia ciężarów mogą naprawdę popchnąć cię w kierunku systematyczności i zaczniesz dawać z siebie wszystko dzień w dzień.

Żeby bardziej się zmotywować, przyjmij wyzwanie, które wiąże się z celem charytatywnym, a najlepiej takim, który jest bliski twojemu sercu. Czasem działanie na rzecz czegoś wielkiego może być kluczem do wyjścia ze strefy komfortu.

7. Nagradzaj się

Myśl o nagrodzie, która cię czeka po skończonym treningu.

I nie, nie mam na myśli nieokiełznanej uczty lodowej. Pomyśl o nagrodzie typu kąpiel z zapachowymi świecami lub o obejrzeniu filmu, który od jakiegoś czasu chciałeś zobaczyć.

  • Facebook
  • Google+
  • Pinterest
grilled chicken brest fillet

Albo o przekąsce białkowej w postaci naleśników z syropem klonowym i masłem orzechowym.

Po tym możesz spać spokojnie ze świadomością, że pokonałeś pragnienie opuszczenia treningu.

Wideo motywacja z energetyzującą muzyką:

 


Polecane artykuły z Naszego bloga:

7 skutecznych sposobów na odzyskanie motywacji do diety i treningów
4.5 (90%) 6 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This