facebook_pixel

5 mitów odchudzania u kobiet – które utrudniają Ci cieszyć się idealna sylwetką

Lista Pięciu mitów odchudzania u kobiet

Kiedy chcemy stracić wagę, musimy nie tylko wiedzieć, co mamy robić, ale również to, czego robić nie powinnyśmy.

Przedstawiam niniejszym listę mitów, których należy się wystrzegać i które z całą pewnością trzeba obalić w celu poprawy spalania tłuszczu.

Odchudzanie nie jest sprawą prostą. Ważnym jej aspektem jest umieć odsiewać fakty od mitów, a to wcale nie należy do rzeczy najłatwiejszych. Każda z nas próbowała przynajmniej jednego szalonego sposobu na szybkie spalanie tłuszczu – długie godziny na bieżni, drakońskie diety, kuracje – tylko po to, by waga wróciła do poprzedniego stanu… albo nawet się zwiększyła.

Nie mam zamiaru sprzedawać wam recepty na zrzucenie wagi łatwym kosztem, bez wysiłku. Moim zadaniem jest raczej nieco rozjaśnić wam pewne rzeczy, dzięki czemu w łatwiejszy sposób zwyciężycie w boju z krągłościami. Poznajcie pięć najpopularniejszych mitów o chudnięciu i obiecajcie sobie, że już nigdy więcej się na nie nie nabierzecie.

Mit #1: Ćwiczenia typu kardio są najlepsze na zrzucenie wagi u kobiet

Popularny mit, który występuje wśród odchudzających się to taki, że regularne ćwiczenia kardio skupione na fazie spalania tłuszczu będą idealne do odchudzenia się. Spędzenie dwóch godzin na bieżni może wyglądać jak jedyna droga do osiągnięcia wymarzonej sylwetki – a w dodatku wydaje się, że im więcej minut, tym mniej kalorii, prawda? Jednakże, ćwiczenia kardio, chociaż pełne zalet, nie są najbardziej efektywnym sposobem na spalenie tłuszczu.

Część z was zapewne odetchnęła z ulgą.

Ale poważnie: jak wiele kiepskich programów będziesz jeszcze oglądać w imię spalania tłuszczu?

Rozwiązanie: Intensywne ćwiczenia interwałowe

Ćwiczenia interwałowe są równie dobre dla twojego zdrowia jak trening kardio, ale znacznie lepiej wpływają na poprawę sylwetki, metabolizowanie cukru, ciśnienie oraz poziom cholesterolu. Z całą pewnością spalisz więcej kalorii dzięki nim. Dodatkowo, podczas tego rodzaju ćwiczeń uwalnia się swoista dawka adrenaliny, dzięki czemu twój organizm używa tkanki tłuszczowej jako paliwa.

Trening ten możesz stosować na wiele sposobów, zawsze skupiaj się jednak na interwałach. Powinnaś pracować z maksymalnym wysiłkiem przez stosowną liczbę powtórzeń, rund czy minut, a potem odpoczniesz. Następnie, powtórz ten interwał z maksymalnym wysiłkiem.

Ważną rzeczą do zapamiętania jest – kiedy idzie o spalanie – że im więcej mięśni zaangażujesz w ćwiczenie, tym więcej kalorii stracisz. Świetnym pomysłem jest skorzystanie z wioślarza albo drabiny Jakuba, ponieważ całe ciało bierze udział w treningu podczas ćwiczeń na nich. Możesz również stosować różnego rodzaju powtórzenia oraz ćwiczenia na przemieszczanie masy ciała.

Pamiętaj, że ćwiczenia interwałowe są cięższe niż te kardio, dlatego dla dobrego efektu będziesz też potrzebować więcej odpoczynku. Nie miej sobie za złe, jeśli zrobisz sobie dzień wolnego. Dobrze jest przyjąć, że im intensywniej ćwiczysz, tym więcej dni zostawiasz sobie na odpoczynek. Jeśli zależy ci więc na zgubieniu wagi, ćwicz od trzech do pięciu dni w tygodniu w 20-30 minutowych sesjach. Jeśli chcesz zaś jedynie poprawić swoją sylwetkę, ogranicz się do dwóch lub trzech dni w tygodniu na 15-20 minutowe sesje.

Mit #2: Podnoszenie ciężarów nie pomoże ci w utracie wagi

Pojęcie treningu siłowego u kobiet przez wiele lat brnęło w niedomówienia i nieporozumienia. Przez całe dekady wmawiano nam, że podnoszenie ciężarków o wadze większej niż trzy kilogramy sprawi, że nabierzemy rozmiarów Pudziana.

Badania konsekwentnie obaliły ten mit. W ostatnim czasie pojawiła się większa świadomość o korzyściach, jakie niesie trening siłowy dla kobiet. Wśród tych korzyści wymieniamy między innymi poprawę naszej postawy oraz wiele innych zalet. Utrata kalorii także zalicza się w ich poczet.

Chociaż wielu profesjonalnych trenerów uważa, że najlepsze są lekkie ciężarki, prawda jest taka, że organizm przystosuje się wtedy tylko do takiego rodzaju wysiłku. Choć może się to pozornie wydawać nielogiczne, to właśnie większe ciężary mogą być bardziej korzystne dla procesu utraty wagi. Intensywny trening siłowy nie tylko pomoże spalić większą ilość kalorii na dobę po ćwiczeniach, ale też zbuduje masę mięśniową, która mu to ułatwi.

Skoro o muskulaturze mowa: kiedy podnosimy większe ciężary, powtarzając to powiedzmy 8-10 razy na zestaw ćwiczeń, pobudzamy wzrost naszej tkanki mięśniowej. To oznacza jednak silniejsze, nie większe mięśnie. Prawda jest taka, że nabranie solidnej muskulatury jest znacznie trudniejsze, niż sądzisz.

Innymi słowy, nie masz się czego obawiać. Szczerze mówiąc, odrobina masy mięśniowej może okazać się właśnie tym, czego potrzebujesz. Oprócz tego, że pomagają ci one spalić kalorie nawet w stanie spoczynku, dzięki nim będziesz mogła sobie pozwolić na dłuższe i efektywniejsze treningi w przyszłości.

Mit #3: Ćwicząc na czczo spalamy więcej tłuszczów

Uzasadniamy to tak – jeśli jesteśmy głodni, nasz organizm dzięki niskiemu poziomowi glukozy i insuliny zmuszony zostanie do spalania tkanki tłuszczowej jako paliwa.

Wydaje się to dobre w teorii, prawda jest jednak taka, że zamiast tłuszczów, możemy zacząć tracić tkankę mięśniową. Jest to rzecz, której bardzo byśmy nie chciały. Trening bez właściwego odżywania utrudnia twemu ciału odzyskanie sił z rozpadu białek zachodzącego podczas ćwiczeń. Przez to ciało poświęca swą masę mięśniową, ponieważ nie ma dość dostępnych aminokwasów do syntezy białek dla mięśni.

To jeszcze jedna rzecz, którą wiele z nas odczuło na własnej skórze: trening na czczo oznacza kiepskie wyniki!

Rozwiązanie: Koktajl białkowy przed treningiem

Zamiast iść ćwiczyć na czczo, wypij najpierw białkowy koktajl. Wystarczy jedna łyżka – albo po prostu 20 gramów. Serwatka będzie doskonałym wyborem, jako, że jest lekkostrawna, wchłania się szybko i ma masę innych dodatkowych zalet. Liczne badania wykazały, że spożywanie białka dobrej jakości prowadzi do spadku masy tłuszczowej i wzrostu mięśni.

Spożycie białka przed treningiem może też ograniczyć skoki insulinowe i sprawić tym samym, że w trakcie treningu w dalszym ciągu będą spalane tłuszcze. Dodatkowo, zależnie od czasu posiłków, dodatkowe aminokwasy mogą albo zmniejszyć poziom rozpadu białek, albo wspomóc syntezę tychże w mięśniach. Oba te procesy są niezbędne do zbudowania i utrzymania tkanki mięśniowej.

Pamiętaj, że wypicie koktajlu tuż przed ćwiczeniami nie jest zbyt dobre dla żołądka. Zamiast tego, spróbuj go spożyć na dwie godziny zanim zaczniesz. Białko to, trawione powoli, dostarczy ci na bieżąco zastrzyku aminokwasów bez ewentualnego dyskomfortu.

Mit #4: Dzienne spożycie kalorii musi być ekstremalnie małe

Jeśli chcesz zobaczyć rezultaty, musisz uzbroić się w cierpliwość. Zastanów się, czy nie myślałaś sobie wcześniej „hej, jeśli pięćset kalorii mniej dziennie pozwala mi na spalenie pół kilograma tygodniowo, to ile osiągnę, jeśli zmniejszę dawkę o tysiąc!”

W rzeczywistości, drakońskie diety o niskiej zawartości kalorii mogą być stosowane tylko przez osoby o świetnej kondycji zdrowotnej, a i to pod okiem profesjonalnego dietetyka.

Posłuchajcie, drogie panie. Drastyczne zmniejszenie ilości spożywanych dziennie kalorii zapewni wam co najwyżej sporo problemów z metabolizmem, a zamiast pomóc spalić tłuszcz, jeszcze doprowadzi do jego przyrostu. Oprócz tego, sprawicie sobie mnóstwo kłopotu ze spadkiem masy mięśniowej, wypłuczecie związki mineralne z kości, wasz mózg będzie gorzej pracował, a w dodatku nabawicie się bólów głowy.

Mało tego – taka zmiana doprowadzi do niedoborów witamin i innych składników. Mniejsza ilość żelaza, witaminy B i wapnia nie tylko sprawi, że będziecie gorzej ćwiczyć, ale też utrudni znacząco sam proces odchudzania się i kontroli własnej wagi.

Rozwiązanie: Ograniczaj kalorie w niewielkich ilościach i przestrzegaj tego

Eksperci są zdania, że zredukowanie naszej codziennej diety o 300-500 kalorii całkowicie wystarczy do poprawy odchudzania. Będziecie tracić około kilograma miesięcznie. Jednak jednak czujecie się na siłach, by zmniejszyć tę ilość jeszcze bardziej – ostrożnie i z głową możecie tego spróbować.

Najlepszym sposobem na śledzenie postępów w diecie jest prowadzenie odpowiedniego dziennika kalorii. W internecie można znaleźć kilka przydatnych aplikacji na telefon, które mogą do tego posłużyć. Zanim jednak ich użyjesz, ustaw sobie najpierw dzienną ilość kalorii i mikroelementów, których będziesz potrzebować.

Mit #5: Kuracje detoksykacyjne pomagają oczyścić ciało z toksyn

Wszyscy chyba słyszeliśmy o cudownych kuracjach, które pomagają jednocześnie zrzucić wagę i oczyścić ciało z toksyn. Tak naprawdę jednak próbują one naśladować naturalne systemy, którymi nasz organizm pozbywa się tego, co mu szkodzi. Musimy pamiętać, że sami z siebie jesteśmy wyposażeni w narządy, które umożliwiają detoksykację. To wszystko bowiem zapewnia nam nasza wątroba, nerki i jelito grube, wydalając z organizmu wszystkie trucizny.

To nie magicznym kuracjom zapewniamy utratę masy ciała, ale właśnie temu, że nasze połączone ze sobą organy wpływają na spalanie kalorii. Jednakże musimy pamiętać, że drakońska dieta doprowadzi do chronicznego zmęczenia, a także utraty masy mięśniowej. Może ona też wyrządzić znacznie większe szkody: zaburzenie flory bakteryjnej jelit, niedobory witamin, a nawet doprowadzić do uszkodzeń narządów.

Oczywiście, w celu ogólnego oczyszczenia organizmu możemy spróbować stracić te kilka kilogramów, ale mogę się założyć, że za jakiś czas wszystko powróci do poprzedniego stanu.

Rozwiązanie: Zadbaj o zdrowie

Nie myśl tylko o tym, co tu i teraz. Zdrowszy tryb życia, w którego skład wchodzi lepsze wysypianie się, wypijanie odpowiedniej ilości płynów, ograniczenie cukrów złożonych sprawi, że poczujesz się znacznie lepiej. To mogą być z pozoru drobne zmiany, ale w ten sposób również pomożesz swojemu ciału stracić niepotrzebne kilogramy. Będziesz również zdrowsza.

Nie ma potrzeby zawierzać magicznym miksturom, które komplikują ci życie. Jedz pełne, zdrowe posiłki i ćwicz regularnie. Twoje ciało samo zadba o całą resztę.

Podobne wpisy:

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/abc-odchudzania/Odchudzanie-prawdy-i-mity-o-dietach-i-odchudzaniu_37968.html

 

http://myfitness.pl/fitness/1,111350,14740768,10_mitow_na_temat_odchudzania__.html

 

5 mitów odchudzania u kobiet – które utrudniają Ci cieszyć się idealna sylwetką
4.6 (92%) 5 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This